Warzywa – strażnicy świetnego zdrowia

Warzywa stanowią niezbędny element naszej codziennej diety. Pełne witamin i innych przyjaznych dla ludzkiego zdrowia składników sprawiają, że są one wyjątkowe i czasem niezastąpione. Produkty warzywne i same warzywa bogate są w dużą ilość wody, która często przekracza 90% całości objętości warzywa. W związku z tym możemy być pewni, że są one dietetyczne i posiadają niski wskaźnik kalorii.

Znajdujące się w wielu produktach pochodzenia roślinnego, jak i w samych warzywach związki organiczne i witaminy z grup A i C to związki chemiczne, których często nie można (bądź jest to trudne) zastąpić innymi produktami naturalnymi. One bowiem pełnia w organizmie ludzkim bardzo ważne role katalizatorów i regulatorów, z tym, że każda z witamin pełni inne funkcje i zadania. Brak tych witamin w organizmie prowadzi do spadku ogólnej odporności i naraża nas na zachorowanie na konkretne choroby narządów, dla których te witaminy są niezbędne.

Przykładowo mnóstwo fosforu (tego, który odpowiada za prawidłowe utrzymanie stany zębów i kości) znajdziemy w takich warzywach, jak bób, brokuły, chrzan, groszek zielony, kukurydza, nać pietruszki czy wężymord. Z kolei żelazo, odpowiednie za utrzymanie prawidłowej gospodarki czerwonych krwinek w naszym organizmie odnajdziemy w burakach, cebuli, czosnku czy szczypiorku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *